Kętrzyńska Arriva kończy działalność. Czy w Kętrzynie i powiecie pogłębi się wykluczenie komunikacyjne?

2018-11-28 21:45:01(ost. akt: 2018-11-28 22:43:14)
Zdjęcie jest tylko ilustracją do tekstu

Zdjęcie jest tylko ilustracją do tekstu

Autor zdjęcia: arriva.pl

Zarząd Spółki Arriva Bus Transport Polska podjął trudną decyzję o zakończeniu autobusowej działalności przewozowej w m.in. Węgorzewie, Kętrzynie, Bielsku Podlaskim, Sędziszowie Małopolskim, Prudniku i Kędzierzynie Koźlu
Taką informację otrzymaliśmy 28 listopada po południu. Jaka jest motywacja decyzji? Zdaniem zarządu rosnące ceny paliwa i ubezpieczeń pojazdów, spadek liczby pasażerów, nieuczciwa konkurencja, presja płacowa oraz brak uregulowań prawnych, powodują że oddziały te nie są w stanie prowadzić rentownej działalności. Taka sytuacja nie pozwala na pokrycie kosztów prowadzenia działalności operacyjnej, ani koniecznych inwestycji.

Jak informuje biuro prasowe spółki, Arriva wprowadziła w życie wiele działań restrukturyzacyjnych mających na celu utrzymanie przewozów, m.in: reorganizację siatki połączeń, oszczędności na kosztach, optymalizację wykorzystania majątku - niestety bezskutecznie. Oddziały nadal przynoszą duże straty, które pogłębiają się z roku na rok.

Konieczne dla zapewniania rentownej realizacji przewozów w regionach
zmiany systemowe i prawne nie zostały wprowadzone. Potrzebne regulacje miały być wdrożone w procedowanej od kilkunastu miesięcy nowelizacji Ustawy o publicznym transporcie zbiorowym z dnia 16 grudnia 2010 roku, zostały one jednak po raz kolejny odłożone w czasie. Mając na uwadze także te okoliczności oraz fakt, że przewozy realizowane są bez udziału środków publicznych, a całkowite ryzyko finansowe ich wykonywania leży po stronie przewoźnika, spółka nie jest w stanie długotrwale finansować nierentownej działalności i ponosić dalszych strat.

- Podjęliśmy szereg kompleksowych działań mających na celu zminimalizowanie negatywnych skutków zakończenia przewozów dla pracowników – mówi Marcin Polewicz, Członek Zarządu ds.Operacyjnych.- Zaproponujemy większości pracownikom możliwość zatrudnienia w innych lokalizacjach wraz z pomocą w relokacji i zapewnieniem dodatkowych świadczeń. Wszyscy otrzymają też dobre warunki zakończenia pracy oraz szerokie wsparcie w inicjatywach przejęcia części działalności czy dążeniach do zmiany kwalifikacji.

Działalność przewozowa będzie prowadzona do zakończenia wszystkich zobowiązań umownych, a ostateczne jej zakończenie planowane jest na dzień 30 czerwca 2019 roku. - O decyzji informujemy niezwłocznie po jej podjęciu,
dając wszystkim uczestnikom tego procesu czas na przygotowanie się do tej niełatwej zmiany - dodaje przedstawiciel zarządu.

Podobny problem dotknął już niedawno mieszkańców Reszla. Spółka zlikwidowała połączenia do Olsztyna. Okazję wykorzystał prywatny przewoźnik, który dowozi pasażerów z Reszla do Biskupca, gdzie muszą przesiąść się do drugiego busa jadącego do Olsztyna.

Czy to oznacza że Kętrzynowi i powiatowi grozi pogłębienie wykluczenia komunikacyjnego? Jak do problemu podchodzą władze miasta, powiatu i lokalnych samorządów? Do tematu wrócimy niedługo w kolejnym artykule.


Komentarze (8) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Janko #2640199 | 205.201.*.* 9 gru 2018 21:19

    Dużą winę ponoszą sami pasażerowie ,łapiąc się na kilku groszowe tańsze przejazdy busami ,które stojąc na uboczu podjeżdzały na przystanki tuż przed autobus kursowy ,zabierając pasażerów zsprzed nosa .Busy sami dobierali czasy odjazdów , aby przed kursowym a bezmyślni i chciwi na pozorną oszczędność wskakiwali do busów .Działaniem takim wykończyli Ariwę /który stosował promocje i ulgi oraz przestrzegał rozkładu jazdy / a teraz to prywaciarz ustali takie ceny , że będziecie płakać i płacić tyle ile zażyczy sobie . Tyle waszego co będziecie wspominać swoją głupotę i nie będzie do kogo się pożalić .Jest jeszcze czas zbojkotować przejazdy busami i może Ariwa podtrzyma przewozy .To tylko wasza wola i rozsądek oraz przyszłościowe myślenie pozwoli wrócić do normalności .

    Ocena komentarza: warty uwagi (6) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. Z powiatu #2633615 | 83.9.*.* 29 lis 2018 09:03

      Mamy wójtów,starostę,wojewodę i marszałków sejmiku t.j ludzi których psim obowiązkiem jest rozwiązanie tego palącego problemu.Zawsze mówili że najważniejszy jest obywatel,przekonamy się czy to nie były puste słowa.

      Ocena komentarza: warty uwagi (6) odpowiedz na ten komentarz

    2. Veolia #2633467 | 80.187.*.* 29 lis 2018 06:16

      Prywatni przewoźnicy zacierają ręce Jak dla góry ważniejsze były premie i podwyżki dla prezesów a nie inwestowanie tych pieniędzy w firmę to jest jak jest Z chęcią przejmę stacje paliw

      Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

      1. Były pracownik #2635593 | 83.9.*.* 2 gru 2018 11:11

        Dlaczego inne firmy przewozowe mają się świetnie? Może brak w nich tej całej infrastruktury prezesowsko-dyrektorskiej (a jest ich niemało) generującej olbrzymie koszta.

        Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz

      2. Goguś #2636390 | 89.228.*.* 3 gru 2018 14:34

        A ile rocznie zarabia prezes arrivy?...

        Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

      Pokaż wszystkie komentarze (8)
      2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5