Facebook nie jest człowiekiem

2014-11-26 13:31:14(ost. akt: 2014-11-26 13:34:10)

Autor zdjęcia: sxc.hu

Niby wszyscy to wiemy. Że nie jest. Nie potrafi też czynić cudów. I wszyscy coraz bardziej przekonujemy się do tego, że jest mniej "ludzki" niźli się nam jeszcze wczoraj wydawało.
Badacze jakby się ostatnio sprzysięgli przeciwko internetowi. Co i raz publikują badania, z jakich wynika, że wiadomości umieszczane w sieci są mniej skuteczne od tych zapisanych tradycyjnie na papierze. I, że w samej sieci, internauci zachowują się jednak inaczej niż w realnym życiu.

Facebook jest bożkiem nr 1 na internetowym Olimpie. To na FB ludzie mieli dzielić się swoimi opiniami o produktach i tym samym zachęcać innych do kupowania. No i okazało się, że tak nie jest. Amerykanie, jak to Amerykanie, zamiast teoretyzować sprawdzili czy użytkownicy FB dzielą się informacjami o swoich zakupach. Okazało się, że 74% nie robi tego. A na dodatek nie są specjalnie podatni na społecznościowe rekomendacje innych użytkowników FB.

Dlaczego tak jest? Może dlatego, że FB mimo wszystko nie jest naszym sąsiadem, tak jak jest nim lokalna strona internetowa czy lokalny tygodnik. Bo FB przypomina nam tak naprawdę hipermarket, gdzie kupujemy chętnie, bo jest tam tanio i szybko. Ale po dobry produkt nikt z nas nie wybiera się przecież do hipermarketu…
Igor Hrywna

2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5