Warsztaty Terapii Zajęciowej na wyprawie

2014-08-12 14:46:50(ost. akt: 2014-08-12 14:48:47)
Uczestnicy wyprawy bawili się doskonale.

Autor zdjęcia: WTZ Kętrzyn

Uczestnicy Warsztatów Terapii Zajęciowych z Kętrzyna uczestniczyli w wycieczce edukacyjno – turystycznej do Zlatych Hor w Czechach. Tydzień minął na zwiedzaniu miasta oraz okolicznych miejscowości wartych odwiedzenia. Zostały miłe wspomnienia, zdjęcia oraz nawiązano nowe znajomości.
Odległość z Kętrzyna do Zlatych Hor to w linii prostej to 497 km, natomiast odległość drogowa wynosi 641 km. Uczestnicy wycieczki (3-10 lipca) z Kętrzyńskich Warsztatów Terapii Zajęciowych odległość tę pokonali pociągiem. - Podróż była długa i męcząca, ale dzięki szczególnej pomocy ze strony pracowników Przewozów Regionalnych i Służb Ochrony Kolei szczęśliwie dotarliśmy do miejsca – mówi Kierownik WTZ Kętrzyn Bogumiła Bzdera.

Każdy niósł swój krzyż
Dyrektor Centrum Informacji Turystycznej Zlotych Hor, przywitała wszystkich serdecznie i życzyła udanego pobytu. - Wieczorem uczestniczyliśmy w drodze krzyżowej, która prowadziła przez las i pod górę – opowiada Bogumiła Bzdera - uczestnicy podczas drogi nieśli Krzyż ze swoimi intencjami. Punktem kulminacyjnym był Kościół znajdujący się na szczycie góry, gdzie braliśmy udział we Mszy Świętej w dwóch językach: czeskim i polskim. W sobotę zobaczyliśmy zrekonstruowane średniowieczne młyny, gdzie spróbowaliśmy swoich sił w płukaniu złota.

Kolejne dni pobytu upływały na poznawaniu ciekawych miejsc i atrakcji turystycznych – nie było miejsca na nudę! - W niedzielę zwiedzaliśmy dwie jaskinie: jedną z nich była jaskinia sercowa, jedyna na świecie udostępniona do zwiedzania – wymienia pani Bzdera - w kolejnych dniach zwiedziliśmy także Mchowe jeziorko i zdobyliśmy Biskupią Kopę. Kolejne dni pobytu upłynęły na pobycie w Olomoncu, gdzie zwiedziliśmy piękne stare miasto oraz zoo.

Czas mija szybko
Zamek w Sovińcu oraz Makcu Pikcu – niegdyś wysypisko śmieci, teraz piękny ogród z roślinami z całego świata – odkrył przed zwiedzającymi swe tajemnice oraz piękno, które zachwyciły podopiecznych warsztatów. W czasie wolnym od zwiedzania uczestnicy wycieczki oraz opiekunowie mogli korzystać z hotelowych rozrywek: basenu, jacuzzi czy gry w kręgle.

- Chcielibyśmy bardzo podziękować rodzicom, opiekunom oraz burmistrzowi Zlotych Hor, Pani Dyrektor Centrum Informacji Turystycznej Zlotych Hor oraz Panu Januszowi Mazurkiewiczowi za możliwość wyjazdu w tak ciekawe miejsce – mówi Bogumiła Bzdera - otrzymaliśmy również propozycję od burmistrza Zlotych Hor na zorganizowanie wystawy prac wykonanych przez uczestników Warsztatu w tamtejszej miejscowości. Prace mają przedstawiać nasze wrażenia i wspomnienia z pobytu - będzie to kolejna promocja naszego Warsztatu i Kętrzyna.

Pracownicy warsztatów udali się już na zasłużony urlop, jednak już mają plany. - Szykujemy się do przygotowania Przeglądu Twórczości Osób Niepełnosprawnych TAN 2014, który odbędzie się w dniach 22-24 sierpnia 2014 – mówi Kierownik Warsztatów - w tym roku nasz przegląd będzie miał nieco inny charakter, gdyż będzie połączony z Paraolimpiadą i już dziś chcielibyśmy serdecznie wszystkich zaprosić.